07
יונ
מאת טל קפלינסקי :: תוייג:

שירה צריכה לסיים היום דו"ח גדול לעבודה והחליטה לעבוד מהבית. היא קמה בבוקר, הולכת למייל, פותחת את הטלויזיה לתוכניות הבוקר, שותה קפה, יושבת על המחשב, קוראת מיילים, באמצע המייל השלישי היא נזכרת בכביסה, הולכת לשם, בדרך הכלב קופץ עליה ורוצה לצאת החוצה, היא יוצאת איתו ואז עוברת ליד הדואר, נזכרת שצריכה בולים ועמדת בתור רבע שעה, חוזרת מהטיול, הולכת למחשב ומתחילה את הדו"ח, הטלפון מצלצל – נכנסת עם חברה לשיחת נפש, באמצע נזכרת בכביסה אז אומרת לחברה שידברו אחר כך, מעבירה את הכביסה למייבש, חוזרת לדו"ח, פתאום נזכרת במשהו שצריכה לעשות אחר הצהרים ומרימה טלפון כדי לוודא כמה דברים. שירה התיישבה ליד המחשב ב-9 בבוקר ועכשיו כבר רבע ל-12. בדו"ח נכתבו עד כה רק 2 שורות…

קפיצה דבר לדבר נובעת משילוב מנצח בין כמה מרכיבים כמו מוסחות, חשש לשכוח את מה שעלה לראש, הפרעות, בריחה, הימנעות מהתמודדות עם משימה מורכבת. לעיתים יש כ"כ הרבה משימות ,אנו לא יודעים ממה להתחיל אז אנו פשוט מתחילים כמה דברים ביחד, מתוך מחשבה שזה הדבר היעיל לעשות.

בפועל עבודה במקביל אינה יעילה ומבזבזת המון זמן ואנרגיה. בסוף יום כזה התחלנו המון משימות אבל אף אחת מהם לא הסתיימה. נכון, יש אנשים שמסוגלים לעשות הרבה דברים במקביל ולסיים את כולם – אך הם נדירים. עבור רב האנשים באופן חד משמעי יותר נכון לעבוד בטור ולא במקביל – כלומר אחד אחד. כשנותנים למוח לעבוד בטור ולהכנס למשימה הוא מצליח להתקדם בה.

כדאי לשים לב לכמה דברים פשוטים:

  • להגדיר את המשימה כשמתחילים – מה בדיוק המטרה שלכם
  • לסגור את כל ההסחות – אינטרנט, סלולארי, דלת, חלונות פתוחים במחשב ואם רעבים – לאכול משהו או לשים שתיה ונשנוש לידכם. זו הדרך לסיים את המשימה ברבע זמן.
  • לפני שמתיישבים למשימה ארוכה אפשר לקחת חצי שעה לסיים כל מיני משימות קטנות .
  • שימו לידכם את היומן פתוח ואם תזכרו במשהו  – תרשמו אותו (אך אל תבצעו אותו)
  • שיושבות לכם על הראש ואז להתחיל עם המשימה הגדולה יותר
  • להכריז לעצמכם ולמשימה הקרובה שבזמן הקרוב אתם יושבים על X.
  • נסו לקבץ משימות דומות יחד – לעשות כמה סידורים יחד ב"מכה", לסיים משימות בבית ביחד, לעשות 5 טלפונים ברצף וכו. כשאתם כבר בהלך רוח מסוים הדברים מתקתקים.
  • אם בא לכם לקפוץ למשהו אחר שימו לב לזה ו… נסו לעבור את הגל הזה. סביר להניח שנתקלתם בפן קשה במשימה ואתם מנסים לברוח למשהו אחר. אפשר לכתוב על דף מחשבות שליליות שסביר שעוברות לכם בראש (כמו "אין לי סיכוי להצליח בזה") או לחזור מעט אחורה כדי להבין את התמונה הכללית ולצבור בטחון בביצוע.
אפשרות התגובות סגורה

אפשרות התגובות סגורה.