היום שאלה אותי אישה מקסימה האם "עוזר אישי" יתאים לבן שלה, תלמיד כיתה ז'. יש לו קשיי התארגנות משמעותיים והיא מרגישה שהוא זקוק לכלים שיסייעו לו. ברגע הראשון רציתי לומר לה  ש"עוזר אישי מיועד למבוגרים" אבל אז חשבתי… למה לא בעצם? גם לבני נוער יש לו"ז, משימות, לוח בחינות, משימות ארוכות טווח. הרי "עוזר אישי" נועד בדיוק לדברים האלה!

המחשבה שבני נוער ישתמשו ב"עוזר אישי"  שימחה אותי מאד כיוון שבני נוער הם אהבה גדולה שלי. יש כיום הרבה בני נוער המנהלים חיים עמוסים ומלאי פעילויות או אחרים עם הפרעת קשב וריכוז (שיוצרת עומס בפני עצמה) ש"עוזר אישי" יכול לעשות עבורם הרבה סדר.

נכון, אין ל"עוזר אישי" כריכה מקושקשת שיועדה לבני נוער, אבל אותה אם הציעה שבנה ידביק כל מיני מדבקות מגניבות על היומן ויהפוך אותו למשהו שלו, ל"עוזר אישי" מאד ספציפי…. וממילא הענין הוא הפנים, הכלי הארגוני, המעשי. אפשר לשבת עם הנער/ה ולהסביר איך היומן עובד: איפה כדאי לו לכתוב כל דבר, איך להשתמש בששת אזורי הארגון השונים לצרכיו.

הויזואליות של היומן וההפרדה בין משימות לפגישות תעזור לנער/ה לראות מתי יש יום עמוס בפעילויות ומתי יש זמן חופשי. אפשר  להשתמש בלוח החודשי כדי ליצור טבלת מבחנים ברורה, לחנך למיקוד וחתירה למטרה ע"י שימוש ב"הכי חשוב השבוע", לרשום מחוייבויות שתמיד דוחה ב"משימות לחודש" במדרגה, להפריד בצורה קלה יותר בין עניני בית הספר לענינים של אחר הצהריים.

כן. גם לבני נוער מגיע שייתיחסו אליהם ברצינות! אשמח לתגובות מהורים ובני נוער, להצעות ורעיונות שיעלו מהמשימוש.

תגובה אחת על ”איך להתאים את "עוזר אישי" לבני נוער“

  1. בתיה דרומי כתב:

    נשמע מעולה!