07
יונ
מאת טל קפלינסקי :: תוייג:

אנשים רבים יזדהו עם הכותרת "ימים של כאוס" –  לתחושתם כך נראים כל ימיהם..
אך כוונתי היא לתקופה של חגים, התחלות חדשות או שינוי משמעותי בחיים (חופש, התחלת סיסמטר, תקופת בחינות או תקופות עמוסות מאד בעבודה, עבודה חדשה וכו). ניהול זמן בימים לא שגרתיים הוא מאתגר במיוחד:  אין מסגרת ממש ברורה, לשבוע יש מבנה משוגע, בחגים מטלטלים בין חופשה לעבודה וחוזר חלילה, קשה הרבה יותר לשמור על איפוס, להתמיד בדברים שכבר עובדים עליהם ולחוש תחושה של שליטה סבירה ומיקוד.

ראשית, אם אין זמן או כח לניהול מפורט של הדברים בימים אלה אפשר פשוט לעבור במבט ביומן על השבועיים הקרובים, לרשום רק דברים חשובים במיוחד ולוודא שלא תפספסו משהו חשוב מאד שיגרור אחר כך מחירים. גם אם לא תרדו לפרטי הדברים לפחות תצרו לעצמכם תמונה כללית.

מעבר לכך, בימים יוצאי הדופן האלה בשנה חשוב קצת להפחית ציפיות. אנשים רבים הצליחו להתמיד בהרגל חדש (למשל ברישום ביומן…) ואז הגיעה תקופה לא שגרתית שגרמה להם לזנוח את ההרגל. חשוב להבין שזניחת ההרגל מובנת, כמעט צפויה מראש ואין בה כל פסול כשלעצמה. ברור שבמצבים יוצאי דופן המיקוד הוא בדברים אחרים.

אז מה עושים אחרי תקופה כאוטית שגמרה לכם לשבור הרגלים? חוזרים אליהם. ממש ככה. הרי כבר הצלחתם בהרגלים האלו בעבר ואין סיבה שבימים של שגרה לא תצליחו שוב. אנשים נוטשים לחלוטין דברים שעבדו עליהם כשהם מפרשים את ה"הפסקה" שעשו ככשלון. כהוכחה. אך הפסקה אינה כשלון ולעיתים היא אף חיונית כדי לצבור כוחות. גרף השינוי אינו גרף של עליה מתמדת למעלה אלא גרף של עליות וירידות שכיווניו הכללי – למעלה. יהיו לכם הצלחות נהדרות השנה ויהיו לכם גם מעידות. יהיו ימים טובים וימים בהם הכל ייראה בלתי אפשרי. התמדה אינה עשייה של דבר מה בלי להפסיקו. התמדה פירושה להישבר לרגע, להתייאש, לגייס את עצמנו ולהמשיך.

אפשר גם לגייס אנשים קרובים כדי "לחזור לעצמכם" בתחום ספציפי. ההתחייבות הזו נותנת את זריקת המרץ הראשונית שלעיתים לא זקוקים להרבה יותר ממנה.

אפשרות התגובות סגורה

אפשרות התגובות סגורה.